Basketbolda Sekiz(8) Saniye Kuralı Nedir?

Basketbolda sekiz saniye kuralı; sahadaki takımlardan birinin, kendi yarı sahasından topu oyuna sokunca, 8 saniye içinde rakip yarı sahaya topu geçirmesi gerektiğini ifade eder. Takımlardan birisi topu oyuna sokunca hakem saymaya başlar. Eğer top, sekiz saniye içinde rakip yarı sahaya geçirilememişse, hakem oyunu durdurur ve topu rakip takıma verir.

Pratikte bu kuralın, profesyonel liglerde, ihlal edildiği pek nadir görülür. Rakibin yoğun yarı saha baskısı sekiz saniye içerisinde topun rakip sahaya geçirilmesine engel olabilir. Bu tür baskılarda doğru saha yerleşimi yapılırsa bu kuraldan yana bir sıkıntı meydana gelmemektedir.

Basketbolda sekiz saniye kuralını sizlere anlatmaya çalıştık. Basketbolla ilgili diğer kuralları ve açıklamalarını sitemizde bulabilirsiniz.

Yorumlar

  1. çok saqoLun işte bu işime yaraDı...

    YanıtlaSil
  2. tesekkürler senin sayende iyi not aldım

    YanıtlaSil
  3. thank you çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  5. Thanks=Teşekkürler ödevime yardımcı oldu

    YanıtlaSil
  6. çok iyi süper

    YanıtlaSil
  7. çok tşk ediyorum çok işime yaradı :D

    YanıtlaSil
  8. işime yaradı çook saol :)))

    YanıtlaSil
  9. YARIN BASKETTEN SÖZLÜ VAR !!!!!!!!

    YanıtlaSil
  10. yarın sözlü varrr barbaros mersin

    YanıtlaSil
  11. Çok saolun teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz.

    YanıtlaSil
  12. cok teşekkürler yazılıdan 100 aldım sayenizde

    YanıtlaSil
  13. biraz daha kısa daha öz olsa dahada güzel olur :D tşkler

    YanıtlaSil
  14. oh be yarın beden sınavı vardı çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  15. ben bişeler anlamadım ve yarın sözlü olacağım başka siteden de anlamıyom ben gerçi bu siteye güvenmiştim ama doğru düzgün anlamadım açık ve net açıklarsanız güzel olur....

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. ben hiç bişe anlamadım açık öz kısa ve net anlatın yahuuu :D 3 saniye kuralını çok iyi açıkladız ama bunu nowww :( ..

    YanıtlaSil
  18. ben hiç bişe anlamadım açık öz kısa ve net anlatın yahuuu :D 3 saniye kuralını çok iyi açıkladız ama bunu nowww :( ..

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel yarın sınavımız var.Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  20. ÇOK TEŞEKKÜRLER 10 PUAN KAZANDIM .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarda düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösterelim. Argolu ve küfürlü yorumlar derhal silinecektir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basketbol Oyun Kuralları Nelerdir?

Basketbolda Pas Çeşitleri Nelerdir?

Basketbolda Üç (3) Saniye Kuralı Nedir?